Brev:
Min datter tager ikke på
28. juli 2010
Alder:
10 mdr.
Min datter tager ikke på
Kære Helen
Vores datter på 10,5 måned vejer 8,5 kg og har gjort det i flere måneder.
Hun spiser ikke specielt meget, men afviser heller ikke mad.
Om morgenen spiser hun næsten intet - hun bliver tilbudt havregrød eller øllebrød, brød og frugt. Det skal dog siges, at hun bliver ammet når hun vågner omkring kl. 6, så det kan muligvis have noget med det at gøre.. Til de øvrige måltider spiser hun vækslende..
Jeg har talt med min sundhedsplejerske om det, og hun anbefaler, at vi sætter ind med federe mad. Hun foreslår, at der tilsættes fløde i maden mm. Hun anbefaler endvidere, at hun får danone youghurt... Men hvordan harmonerer det med, at de små ikke må få for meget sukker? Jeg spurgte min sundhedsplejerske, og hun sagde, at det vigtigste var at vores datter får nogen kalorier.. Er du af den samme opfattelse?
Min datter elsker ostehaps, men der er jo temmelig meget protein i ca. 20 g pr. 100 g. Hvor mange må hun spise om dagen, og hvor meget skal man i det hele taget tænke på hendes proteinindtag, nu hvor hun er så gammel?
Hvis du har noget forslag til "Mad der hitter" hører jeg meget gerne. Gerne noget der kan spises med fingrene - hun nægter nemlig at spise med ske.
Glæder mig til at høre fra dig.
Med venlig hilsen
M